Dotclear

Vous n'êtes pas identifié(e).

Annonce

13 février 2024 Sortie de Dotclear 2.29

#26 2018-05-02 09:11:06

kwon
Membre
Lieu : Bordeaux
Inscription : 2006-08-05
Site Web

Re : [Plugin dcReCaptcha] : support de plugin

@dcViper, if you want, you can send me a private message for upload your modifications.

Hors ligne

#27 2018-06-18 09:34:33

dcViper
Membre
Inscription : 2018-04-04

Re : [Plugin dcReCaptcha] : support de plugin

I just sent you a pull request on github :)

Hors ligne

#28 2018-11-04 09:17:09

MAF38
Membre
Inscription : 2009-02-08

Re : [Plugin dcReCaptcha] : support de plugin

Hello all,

I am also very interested in the V2 version of dcReCaptcha since all my Dotclear websites are "Captchaless" since March and captchas are the only efficient and modern option to avoid having A LOT of spam. Is there a way to patch the plugin files manually? @DcViper, can you send some plugin files or lines to change or anything to help us in our quest to a workable Captcha?

Any help would be extremely appreciated!

Marc

Hors ligne

#29 2019-11-03 14:01:12

mitch
Membre
Inscription : 2012-07-25

Re : [Plugin dcReCaptcha] : support de plugin

Bonjour à tous,

J'ai trouvé le moyen de faire marcher le dcReCaptcha avec le Captcha V2 de google !

(1) J'ai installé le plugin dcReCaptcha par l'installeur de plugins
(2) J'ai téléchargé sur github à l'adresse du repo de kwonk : https://github.com/kwonk/dcReCaptcha/tree/master la dernière version des fichiers source
(3) J'ai écrasé manuellement par sFTP (utilisez le moyen fourni par votre hébergeur) sur mon site les fichiers déjà présents dans le répertoire plugins/dcReCaptcha.

Et ça marche !
N'oubliez pas de vider vos caches (i) de votre hébergeur (varnish...), (ii) de dotclear templates et (iii) de votre navigateur.
Attention : si google "sait" déjà que vous n'êtes pas un robot, le captcha ne va peut être pas s'afficher. Testez si ça marche en ouvrant une nouvelle fenêtre privée sur votre navigateur.

Hi all
I found a way to have dcReCaptcha work with Google Captcha V2!
(1) I installed the dcReCaptcha plugin through the standard plugin installer on my dotclear instance,
(2) I downloaded on Kwonk's repo on github https://github.com/kwonk/dcReCaptcha/tree/master  the last source code version
(3) I overwrote by sFTP (use the tool allowed by your website provider) on my blog site, the files already present in plugins/dcReCaptcha directory

And I works!
Don't forget to empty your caches on (i) your website provider (varnish...) (ii) dotclear templates and (iii) your browser.
Warning: if google already "knows" that you're not a robot, the captcha may not displayed. Test the patched plugin by opening a private session on your browser.

Mitch

Dernière modification par mitch (2019-11-03 15:20:13)


Word-quoi ?  Ah non, moi j'utilise dotclear.

Hors ligne

Vous n'êtes pas identifié(e).

Pied de page des forums

Sites map